Small changes

Gjort några små ändringar här på bloggen. Inget märkvärdigt, bara fixat tillbaka sidomenyn som jag tog bort för ett tag sedan. Passade också på att sätta dit en bloglovin'-ikon + att jag gjorde mig av med det helt onödiga SÖK I BLOGGEN. Jaa, något mer än detta var det inte. Nu ska jag städa på rummet och efter det koka lite te!

Late update

Kan uppdateringen bli mycket sämre än den varit under den senaste veckan? Tror knappast det! Ledsen för det i alla fall, men har inte mått så bra så orken till att blogga har varit helt borta under de senaste dagarna. Nu mår jag i alla fall bättre och sitter och kollar på Handbolls VM med familjen. Den kommande veckan innehåller inget speciellt, skola som vanligt och sedan några Öppet Hus jag ska gå på. Nu ska jag och mamma ut och gå en runda i det fina vårvädret!



LIBBY

Är ute efter ett par snygga skor med träklack och hittade dessa på Topshops hemsida. Grymt snygga till ett par brunbrända ben och ett par slitna jeansshorts till sommaren! För £68 blir dem dina ;-]

sunday, bloody sunday


Redan söndag idag alltså, tiden går verkligen fort! Dagen kommer delvis spenderas hemma och delvis ute på stan på jakt efter ett löpband (ska komma igång med träningen igen efter lovet!). Men först ska jag få i mig lite frukost och fixa mig i ordning!

Swedish Summer by TOPSHOP

 

Några bilder på Topshops nya kollektion med namnet "Swedish Summer". Tycker många av plaggen är fina, och namnet på det hela är ju väldigt passande, men extra förälskad blev jag i shortsen på bild nummer två. Grymt fina!


News


Saturday.

Suck, har lyckats dra på mig en rejäl förkylning! Halsen gör ont, näsan rinner och huvudet känns hur tungt som helst. Dagens kommer alltså spenderas hemma nerbäddad framför TV:n. Gårdagen var betydligt bättre. Skolan slutade redan vid tjugo över ett så då passade jag och en kompis på att dra in till Malmö för lite shopping och fika. Slog till på ett par vita låga Converse, som jag redan nu vet kommer bli ett par favoriter i skogarderoben, och ett par jeansshorts med högre midja från Monki - mycket nöjd med båda! Nu ska jag koka lite te och kolla skidor. Peace out




Home sweet home

Blev ingen uppdatering igår eftersom jag var så himla trött efter resan. Turen till Stockholm blev i alla fall grymt lyckad! Mötet gick bra tycker jag, vad det handlade om får ni veta någon gång under de två följande veckorna. Veckan framöver innehåller inget speciellt, ännu ett möte i morgon men som dock har med skolan att göra, annars är det som sagt lugnt. Ska försöka "boka in" en tripp till Köpenhamn för lite shopping, hittade ju tyvärr ingenting som föll mig i smaken uppe i Stockholm...

bangs.

Här har ni min nya frisyr! Luggen blev en aning kortare än planerat men det behövdes då mitt hår växer så jäklans fort!


Frederike Helwig


tolfte januari tjugohundraelva

Slutade tidigt idag, redan vid kvart i två för att vara exakt. Direkt efter skolan stack jag och mamma in till byn där jag införskaffade lite nödvändiga grejor. Nu ska jag fika lite och sen plocka fram lite av det jag ska ha med mig till Stockholm. Bild på den nya frisyren dyker upp under kvällen så kika in då!

how should I do?

Sitter och kollar runt på lite olika frisyrer, lugg är något jag är hundra på men hur mycket jag ska klippa av har jag inte riktigt bestämt än. Har visserligen inte tid förrens kvart i sju, men det är ju ganska bra att veta hur man vill ha det innan man kommer dit! Står mellan att klippa av det till axlarna eller bara klippa topparna.

Hemma från frisören nu och helt sjukt nöjd med resultatet! Bild på min nya frisyr dyker upp i morgon, så håll utkik! Resten av kvällen kommer spenderas vid datorn för att fortsätta min planering inför Stockholmsresan. Måste skriva upp affärerna jag ska gå till och dela upp det lite eftersom vissa ligger på Söder.

picture by Irving Penn


First day of school

Årets första skoldag är avklarad, trivs grymt bra i den nya klassen! Det nya schemat är däremot inte så mycket att hurra för (slutar runt halv 4-4 varje dag) men det får jag lära mig leva med! Efter skolan idag var jag en stund med en kompis och nu sitter jag och kollar på den nya säsongen av Top Model.

another one

©


nionde december tjugohundraelva

Då börjar ett lov på 3 veckor lida mot sitt slut, hur kan tiden ha gått så fort? Great question tycker jag. Det har i alla fall varit ett härligt lov, behövde lite tid för att ladda batterierna inför sista terminen i nian. Nu blir det fullgas hela terminen ut! Så börjar jag ju i en ny klass nu också så det blir som en liten nystart för mig också! Idag kommer jag bara vara hemma, beställa hem lite mat och kolla på lite filmer. Ska också börja planera inför Stockholmsresan i slutet av veckan ;-)


Rumi Neely

Nästan i alla fall, använde en bild från hennes blogg som inspiration.


Ordinary

Bara två dagar kvar tills skolan drar igång igen. Ganska härligt faktiskt, har ju inte gjort så mycket så det blir skönt att få lite att göra igen! Idag händer inget speciellt, vi ska försöka ta oss ut och köpa ett löpband, ev. käka lite lunch någonstans. Nu ska jag äta lite frukost!

Haircut

Innan jag drar upp till Stockholm hade jag tänkt ta en tur till frisören för att klippa igenom manen lite, så gick jag in på Emma Elwins blogg och fastnaden direkt för frisyren och hårfärgen som hon har på bilden nedan. Skit snyggt! Är ju sugen på en liten förändring så man kanske ska chansa? Vad säger ni?


Stoff & Stil

Återigen en lugn dag. Tog en tur till Svågertorp med mamma för att inhandla lite tyger på Stoff & Stil som jag ska sy några plagg av (bland annat en lång kjol, kommer bli grymt snyggt!). Har också hunnit med att boka ett par biljetter till nästa vecka då det bär av upp till Stockholm med bästisen för en skitkul grej, som för tillfället förblir hemlig ;-)
Vad tycker ni förresten om den nya designen? Ingen större förändring men headern blev lite roligare med fjädrarna. Gick fort att fixa också, tog typ fem minuter! Nu ska jag och mamma mysa och kolla på Kommissarie Lewis som pågår på Kanal 5. xoxo

Slow Monday

Sitter och tar det lite lugnt i soffan och kollar på CSI. Dagen har varit riktigt chill, inte gjort många knop förutom att hänga med mamma och fixa några ärenden. Var planerat att sticka till Malmö. vilket vi fortfarande inte gjort, men lillebrors planer satte stopp för det hela. Surt, men härligt att bara "vara" då vi faktiskt har haft gäster nästan hela lovet ;-)

Fashion advertising


day two of year two zero one one

Jaha. Gårdagen blev ju inte allt för lyckad. Mådde dåligt under morgonen men då det försvann efter frukosten brydde jag mig inte, slutade dock med att jag kräktes och låg nerbäddad i soffan hela kvällen. Idag mår jag däremot mycket bättre, lillebror hade något liknande förra veckan så jag antar att jag fick hans baciller! Nu ska jag kolla på reprisen av Victoria´s Secret Fashion Show på 3:an, missade ju den förra gången den gick trots att jag skrivit in den i kalendern (yes, it´s true...) - hur lyckas jag?

010111

Nytt år och en (tillfällig) ny design. 2010 var ett relativt bra år, lite komplikationer stötte jag dock ihop med men det är äntligen löst nu. Känner i alla fall på mig att 2011 kommer bli ett helgrymt år, är sjukt taggad! Mina främsta nyårslöften blir att höja mina betyg ytterligare (har bra nu men vet att jag kan bättre) och njuta av nuet. Vad har ni för nyårslöften?