WRONG ADDRESS//

Asså shit, jag blir galen! Va runt på lite olika bloggar och kommenterade. Fick sen för mig att gå tillbaka och se så att jag angett rätt bloggadress och då ser jag att jag skrivit e-post där bloggadressen ska stå. "Jaha" tänker jag och skriver en ny kommentar, den här gången med rätt bloggadress - trodde jag. För bara nån minut sen gick jag återigen tillbaka till de olika bloggarna för att se så det blivit rätt och då ser jag att jag den här gången skrivit en bloggadress i rätt fält men att den är fel och alltså inte funkar. Hur korkad får man bli?? Nästa gång ska det ta mig fan bli rätt!

FÅNGARNA PÅ FORTET//

Så, nu får det räcka med pluggande för ikväll. Är ju Fångarna på Fortet om några minuter och det vill jag faktiskt inte missa! Har dock dålig koll på vilka lag det är som tävlar mot varandra ikväll, någon som vet?

TYRA BANKS SHOW//

Sitter och kollar på Tyra Banks Show och käkar nybakade chokladmuffins (grymt goda för er som undrar). Försöker varva ner lite innan det blir till att sätta igång med politiken igen. Så nu - åter till chillandet. Gäller att ta vara på tiden vet ni ;-)


BLOGGERS//








Här har ni en liten lista på några av de extremt många bloggar jag följer. Kanske hittar ni någon som faller er i smaken? ;-)


CENTERPARTIET-UTBILDNING//

Ursäktar att det varit så tyst på den senaste tiden men jag har för tillfället fullt upp med ett politik arbete att plugga till. Uppgiften går ut på att lära sig allt om vad ett visst parti anser inom ett ämne (jag fick Centerpartiet - utbildning) och om några veckor ska det redovisas i form av en debatt. Så, först när det är avklarat kommer uppdateringen börja rulla på som vanligt. Som topp på det hela har jag också dragit på mig en förkylning som verkar ha besämt sig för att sätta sig i halsen. Får hoppas att den inte blir större, vill ju inte missa debatten. Nu ska jag käka och sedan återgå till pluggandet. Peace out!


MONKI//



Sjukt snygga, och inte allt för dyra, kläder från Monki. Får nog ta och åka in till Malmö någon dag och kika lite närmare på några av dessa. Turbanen, byxorna, klännningen och halsbandet ska jag bara ha!


18:09//

Hemma igen efter en härlig men lite regnig shoppintur i Malmö. Hittade massa fint (ville i princip köpa upp hela H&M Trend) men beslutade mig för att försöka hitta något lite mer användbart och slog till på två par hårspännen från H&M och en prickig stickad tröja från Vila. Nu ska jag sätta mig framför TV:n och chilla lite med en stor kopp varmchoklad - yummie!

DAGENS OUTFIT//


 

Rutig kavaj - Lindex  Blåa jeans - Cheap Monday  Gråa t-shirt - H&M Herr  Klocka - Pappas  +  Ballerinaskor - Tamaris


LAST DAY//

Måndag idag och den sista sommarlovsdagen. Vädret är underbart ute så den kommer verkligen inte gå åt till att sitta hemma och deppa utan vid lunch pyser jag in till Malmö för att inhandla lite nödväniga ting till skolstarten. Men först blir det frukost, mamma åkte upp till affären i morse och köpte nybakade frallor - mums!


JUST HANGING OUT//

Sitter i sängen och myser med SATC rullandes på skärmen. Började kolla på serien för bara någon vecka sen och har snart sett klart alla säsongerna så man börjar lite smått undra hur jag orkat... Ska i alla fall försöka ta mig i kragen och göra lite nytta - har ju tusentals bilder att föra över till datorn då kameran TYDLIGT sa ifrån idag genom att totalvägra ta foton. Men innan det blir gjort måste jag slänga i mig lite mat. Värmer förmodligen bara upp lite av gårdagens kyckling men den duger gott och väl!

DEN PERFEKTA KOSTYMBYXAN//



Så grymt snygga. Är på jakt efter ett par i exakt samma modell och med hög midja.
Har dock på känn att dessa, som kommer från Acne, ligger lite väl högt över min budget...


THE END//

Söndag idag och bara två dagar tills skolan börjar igen. Kan knappt fatta hur fort sommarlovet har gått, tiden har bara flugit iväg! Kommer att sakna alla sena sommarkvällar, lukten av grillat och nyklippt gräs och allt det där andra som liksom "gör" sommaren till vad den är. Nu blir det till att blicka framåt och försöka se det positiva i hösten som sakta men säkert börjar närma sig. Tror vi fått ett ganska bra smakprov på vad den har att erbjuda för väder. Regnet står som spön i backen och då och då står vinden i så man tror att man ska falla omkull! Svårt att tro att vi senast igår satt ute i shorts till midnatt och badade tills vi såg ut som russin hela bunten.


LOVLEY FRIDAY//

Fredag idag, hur skönt är inte det? Kusinerna är på nedgång och till kvällen väntar grillning ute på verandan, hög semester feeling! Imorgon sticker vi till Malmö och kollar in Malmö Festivalen. Har dock inte riktigt koll på vilka som spelar, någon som har någon hett tips? Nu måste jag plocka undan lite uppe på rummet, ciao!

MC-BOOTS//




JAK & JIL BLOG//