Denim bargains

Två bilder på mina senaste loppisfynd - ett par jeans från Diesel (lite Levi's 501 över dem) och en jeansjacka från Gul & Blå i "perfekt" skick! De kommer bli flitigt använda under våren och sommaren!


Dr.Martens


Som jag suktar efter ett par Dr.Martens just nu! Tänk lite längre fram till en virkad klänning eller till ett par slitna jeansshorts med lite högre midja? Grymt snyggt! Överväger att beställa hem ett par i den klassiska modellen men är osäker på storlekarna och hurdana de är. Någon som vet?

The perfect grey jeans

Det var efter att ha sett de här bilderna på Klings blogg som det hela började - gråa jeans är ett måste!


Countryside

Just nu sitter jag ute på landet med hela tjocka släkten och firar påsk. De två senaste dagarna har varit helt fantastiska - termometern har visat över 20° och största delen av dagarna har spenderats i solstolen. I morgon bär det förmodligen in till stan för lite shopping, ska bl.a. kolla om en bikini på H&M som varit helt slut i Malmö och se om jag har möjligheten att haffa ett par gråa jeans från Nudie.

Learning to fly

Ojojoj! De tre senaste dagarna har minst sagt varit fullspeckade, därav den usla uppdateringen. Dagen har i alla fall spenderats inne i Malmö med en kompis. Vädret har varit på topp vilket gav oss möjligheten att ta en premiär fika utomhus - hur härligt? Nu ska jag packa lite inför morgondagen då det bär av uppåt i vårt avlånga land, slänger in en dagens om en stund! KRAM


Life is a highway

Efter en härlig dag i Malmö med tjejerna, avslutad med en mycket god middag direkt från grillen, börjar lördagen lida mot sitt slut. I morgon hoppas jag på sol så jag kan på börja brännan och ta några bilder på den nya frisyren (kameran är färdig laddad så nu ska det inte vara några problem!). Så, nu tackar jag för mig och önskar er alla en fortsatt trevlig lördag! 

Weekday/Monki

 


pictures coming soon

Är fruktansvärt nöjd efter gårdagens frisörbesök! Längden blev kvar, likaså luggen och färgen blev helt fantastisk! Sitter för tillfället framför datorn och pluggar lite SO då jag ska ha en muntlig redovisning om EU i morgon. Bilder på den nya frisyren har jag inte hunnit ta och kommer förmodligen inte komma upp idag - but hang in there!

Hairdo

I morgon eftermiddag sticker jag till frissan för färgning och klippning. Färgen är jag säker på - ska släppa det mörka och köra på något ljusare, mer åt det blonda hållet. Hur jag ska klippa det är däremot en helt annan fråga. Antar att jag ska klippa igenom det lite, bli av med de slitna topparna, det gamla vanliga ni vet. Men om jag ska klippa lugg eller inte har jag ingen aning om. Har ju länge tänkt att låta luggen växa så den är längre till sommaren, fast när jag såg Emmas lyckade klipp (som ni ser på bilden längst ner) blev jag lite kluven. Så nu frågar jag er - hur tycker ni jag ska göra?


sachajuan

pic source: hanneli.com


Tänkte bara tipsa om det här märket, sachajuan, vars produkter verkligen är grymma! Håret blir lent, man slipper trassel och vaxet sitter som berget! Du hittar det bland annat på apoteket.



Brand New Start

Efter en relativt lång period med dålig uppdatering är jag "back on track",och mer pigg på att blogga än någonsin! Det här lär bli lite av en ny start vad gäller bloggen - det gamla arkivet kommer självklart finnas kvar men det mesta (så som uppdatering, uppläggning av bilder och dagens outfit) kommer öka betydligt! Så nu kör vi gott folk!


Stella McCartney fall 2011