Last day of 2010

Årets sista dag kommer spenderas med familjen hemma hos oss. Kommer bli en grym kväll men räkna med att uppdateringen kommer däremot bli lidande! God middag, kul lekar och trevligt sällskap - kan det bli bättre?

Fått lite tid över inan tolvslaget, någon sammanfattning av året är däremot inte riktigt lönt att göra. Dagen har i alla fall varit härlig, tog det lite lugnt under förmiddagen/eftermiddagen och nu på kvällen är stämningen verkligen på topp! Musiken pumpar genom högtalarna, fyrverkerier smäller då och då och sällskapet skulle nog inte kunna bli mycket bättre. Dock lite avis på en kompis som just nu befinner sig i NEW YORK för att fira in det nya året (hoppas du har det jävligt härligt där borta!). Nu ska jag, lillebror och kusinerna mysa i soffan med lite godis innan det bär av ut för att skåla in det nya året. Uppdaterar inte igen förrens i morgon så ha det skit bra nu så hörs vi igen år 2011 ♥

Jon Kortajarena



Zero inspiration.

Efter en god middag en/två timmars snack om allt mellan himmel och gjord sitter jag nu återigen vid bordet med papper och penna - utan något som helst resultat, kan det bli mer frustrerande? Ska kolla runt lite på internet och se om jag hittar någon snygg bild att antingen rita av eller hämta inspiration från...

Fondue evening

Idag har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Fixat lite inför Nyår och morgondagen då kusinerna dyker upp, men innan de kommer ska jag och mamma förmodligen åka till Malmö och shoppa lite (blev ju aldrig något av det idag). I kväll väntar fondue med familjen, grymt gott! Nu ska jag sätta mig och skissa lite. Bye for now!

Julklappar 2010

+ en ring till, två klädesplagg, en sminkspegel och en prenumeration på ELLE


Ett riktigt kap!

Här har ni vad jag fyndade på loppisen igår! En riktigt Burberry kappa som blev min för ynka 400 svenska riksdaler. Inte dåligt fyndat va? ;-)


Good night

Härlig dag idag. Startade med lite mellandags-shopping i byn, dock inte för min del, tätt följd av god lunch med familjen. Därefter stack jag och mamma upp till loppisen där jag hittade ett rejält fynd som jag visar i morgon! Kvällen har sedan spenderats hemma hos några vänner för middag vilket verkligen gjort mig trött så nu ska jag faktiskt ta och krypa till sängs. God natt!

“To rid the world of ugly shoes one pair at a time”

klicka på bilden för att komma till hemsidan!



Kate Moss

Älskar dem röda skinnbyxorna på den sista bilden, någon som vet var man kan få tag på något liknande?


Måndag

Nyss kört en omgång Wii med lillebror och ligger nu utslagen på soffan med huvudvärk. True Blood blev det inget av, satte istället på den sista Mumien-filmen med familjen - mysigt! I morgon åker nog jag, mamma och farmor in till Malmö för lite Mellandags-shopping, åtminstone för att se vad som finns kvar (min storlek är nog slut, som vanligt). Har spanat in några saker på bl.a. Zara, men eftersom det var på hemsidan är det ju (tyvärr) inte helt klart att de finns i butik här...

Önskeoutfit


True Blood

Nyss dragit på mig myskläderna efter att ha droppat av mormor vid tågcentralen i Malmö (givetvis var tåget försenat så det tog längre tid än planerat, fettsegt) och sitter nu och kollar runt på lite olika hemsidor på jakt efter en snygg nyårsklänning, gärna skor också men vi får se hur det blir med det! Om någon minut ska jag slänga i mig lite käk och sen ska jag slänga mig i sängen och kolla på True Blood säsong 1 som jag ännu inte börjat kolla på ;-)

Photoshop CS5

Nästan precis hemkommen efter en grymt god lunch/middag med familjen inne i byn. Nu sitter jag och fixar lite med Photoshop (laddade ner en testversion av CS5), testar det lite för att se hur det känns eller vad man nu ska säga! Annars då? Ny vecka i morgon då vi förmodligen ska försöka ta oss över bron för lite shopping i Copenhagen, annars är det tomt på schemat - blir lite ta dagen som den kommer! Nu ska jag fortsätta med Photoshop och sen städa lite på mitt rum. xoxo

Inspiration.


Familjen Musik

Juldagen idag och här hemma är det full fart! Vi sjunger oss hesa och spelar instrument som om vi aldrig tänkt sluta. Resten av gårdagens julbord bjöds det på till lunch och nu i kväll är det ute grillat lamm som står på menyn, stämningen är alltså på topp! Kvällen avslutas förmodligen med samma sysselsättning som tidigare kvällar - med På Spåret. Vad ska ni hitta på i kväll? :)

Apple Macbook Pro

Nu är alla julklappar äntligen öppnade (tog längre tid än vi väntat oss)! Fick bara bra saker, bl.a. en ny dator som jag nu sitter och bloggar ifrån. Grymt nöjd! Nu väntar julbord, bilder på klapparna dyker upp senare. Ha en fortsatt trevlig julafton!

Julaftonsmorgon

Då vart det äntligen julafton! Maten, stämningen och klapparna är fixat + att det dagen till ära är helt vitt utomhus, hur härligt? Klapparna får jag ju dock vänta med att öppna tills efter Kalle Anka. När öppnar ni era presenter?


Kläder efter väder!





Linne/Lindex , byxor/H&M , kavaj/Gina Tricot , skor/Filippa K


Här ska det stå en rubrik.

Goddagens! Efter en dag med volleyboll och läkarbesök sitter jag nu hemma och äter en macka. Väntar på att en kompis ska komma då vi ska sova över idag. Kommer bli grymt mysigt! Sen imorgon är det ju skolavslutning, som jag längtat! Klädseln blir ganska enkel, en klänning från H&M i svart och vitt matchad med strumbyxor, ett par svarta skor och ett läppstift i en mörkröd nyans, håret kommer jag bara platta med plattång. Bild på den kommer nog upp under morgondagen. Nu ska jag upp och fixa i ordning lite innan kompisen dyker upp!


Österreich

Sitter och chattar med en kompis angående en eventuell bilresa till Österrike under mellandagarna. Problemen är dock kostnaden och att jag helt enkelt inte kan åka skidor - men det finns det väl knappt något bättre ställe att lära sig åka än i Österrike? Vad säger ni, should I go for it?

Something.

Sitter framför TV:n och kollar på Top Model 13, vilar upp inför morgondagen då volleyboll står på schemat (skolans årliga turnering). Kollar runt på lite olika bloggar och hemsidor och söker lite inspiration till en kommande plåtning. Lutar år något med lite "indian-feeling" dock är vädret just nu inte så värst passande för just det temat, så vi får se!

Feather collar

Hur grymt snygg är inte den här fjäderkragen från Jenny Widing? En sådan piggar upp vilken "vardaglig" outfit som helst! Man kanske ska försöka sig på att fixa en själv här hemma? ;-)



19:21

Hemma efter en helskön dag i Malmö med en kompis. Haffade ett grymt snyggt läppstift från MAC och några plagg från H&M. Hann med en ganska kvick lunch på Pizza Hut innan vi stack iväg till "glasburen" och kollade på Robyn som var där och sjöng. Därefter gick vi runt lite till och sedan bar det av hemåt vilket tog sin lilla tid eftersom alla tydligen skulle ta samma buss som jag. Nu ska jag och lillbrorsan ut och ha lite snöbollskrig, bilder på de nya köpen kommer senare! bye ♥

Only 2 more days to go!

Då vart den sista "riktiga" skolveckan slut för den här terminen, shit va härligt! Nu är det bara måndag och tisdag kvar och på onsdag smäller det! Har dock lite problem med att bestämma vad jag ska ha på mig. Har kikat runt lite och plockat ihop några snygga plagg och accessoarer till en outfit som jag är grymt nöjd med! Då återstår ju bara det "lilla" problemet att jag själv inte har plaggen, lite problematiskt eftersom det inte riktigt går att ha den på sig då. Men, ska faktiskt försöka ta mig in till Malmö imorgon med en kompis i hopp om att i alla fall få tag på klänningen och ett läppstift som liknar det på bilden. Ikväll ska jag bara ta det lite lugnt, är helt slut efter veckan som gått, och startar med att slänga mig i en av fåtöljerna med nya ELLE och Chic. xoxo


Tim Walker





B-E-A-U-T-I-F-U-L


den 12:e december 2010

Färdig med pluggandet, resten av kvällen kommer spenderas vid köksbordet med papper och penna i hopp om att inspirationen ska komma till mig. Det nästan kliar i fingrarna över att få skissa lite, var ju ett tag sen sist ;-)
Imorgon har jag sovmorgon och börjar inte förrens klockan nio, lovley! Kort skoldag också men måste dessvärre hem direkt och fortsätta plugga till provet. Annars är veckan riktigt chill, bara matte provet på torsdag också och sen är jag klar för den här terminen - awsome! Nä, nu måste jag starta om jag ska hinna börja med något ikväll!

Ny kategori - önskeoutfit


tröja, långkjol & bh - Topshop , väska - Mulberry , skor - Jeffrey Campbell , hatt - Monki


Sania Claus - stilförebild N° 1






Starting the countdown

Uppdateringen har verkligen sugit under de senaste två veckorna. Fullt upp i skolan med en massa prov, inlämningar och "efter-skoltids-aktiviteter", tiden har helt enkelt inte räckt till! Sitter faktiskt just nu och håller på att plugga till ett stort prov vi ska ha i SO på tisdag om samhällsekonomi. Riktigt boring, men nu behöver jag bara hålla ut i en vecka till och sen är det lov! Så grymt härligt det kommer bli, can't wait! =)